Onze troeven

Driejarig leraarschap

Op Lohrangrin gaat een leerkracht drie jaar met de klasgroep mee.

Dit betekent dat de leerkrachten respectievelijk van de eerste tot de derde klas, en van de vierde tot de zesde klas meegaan met de kinderen. De leraren krijgen hierdoor de kans om zich drie jaar lang te verbinden met de kinderen.

Focus op motivatie en welbevinden van het kind

Onze leerkrachten hebben veel aandacht voor de motivatie en het welbevinden van de kinderen.

Kinderen die zich goed voelen, voldoende ontwikkelingskansen krijgen, hun kwaliteiten ten dienste van de anderen kunnen stellen en een helder zelfbeeld hebben, voelen zich beter. Dat merk je ook aan hun omgang met andere leerlingen. Zo wordt onze school een leef- en leerklimaat dat gebaseerd is op verbondenheid en wederzijds respect.

Oog voor differentiatie

Kinderen worden zoveel mogelijk binnen hun eigen klasgroep begeleid omdat ze daar het best gedijen.

Door differentiatie en aangepaste opdrachten en hulpmiddelen krijgen alle kinderen voldoende ontwikkelingskansen in hun eigen klasgroep. Co-teaching is hier een effectieve en krachtige tool. Bij co-teaching krijgt de klasleraar ondersteuning van een collega om bijvoorbeeld tijdens een rekenles in niveaugroepen te kunnen werken.