Onze troeven

Kleine, huiselijke klasjes voor onze peuters

Peuters kunnen vanaf 2,5 jaar terecht op onze school.  Ze worden ontvangen op hun maat, in kleine klasjes met een huiselijke sfeer, een beetje weg van de rest van het schoolleven en daardoor dus echt helemaal in ‘hun’ wereld.

De kinderen proeven van het buitenleven, eten samen in de klas en rusten in de namiddag in een aparte rustklas. Ritme en herkenning geven structuur en vertrouwen.

Buitenklasdagen voor onze kleuters

Op Lohrangrin gaat elke kleuterklas een volledige voormiddag per week naar het park, ongeacht het weer of het seizoen, om er te spelen en te leren.

Dit heeft tal van voordelen voor onze kleuters:

• Ze krijgen meer mogelijkheden om hun grove motoriek te ontwikkelen
  • Er zijn minder conflicten omdat er buiten veel meer speelruimte is
  • Ze kunnen de verschillende seizoenen aan den lijve ondervinden en ze daardoor veel sterker beleven
  • Ze kunnen naar hartelust spelen met de verschillende elementen uit de natuur
  • Ze kunnen bouwen, graven, verzamelen, exploreren en nog veel meer...